یکی از رموز محبوبیت و اقبال عمومی نرم افزارهای مشهور وجود مستندات و منابع آموزشی جامع و متعدد در کنار سهولت بکارگیری آنان می باشد. نرم افزارهای تخصصی که دارای زمینه فعالیت خاصی باشند، همانند نرم افزارهای مالی و منابع سازمانی، از همین قاعده پیروی می نمایند. با این تفاوت که آموزش نرم افزارهای تخصصی از حساسیت بیشتری برخوردار است. بدلیل اینکه افراد در مرحله یادگیری، علاوه برآموزش موارد و نکات نرم افزار، بایستی بصورت همزمان نسبت به تطبیق موارد مذکور با دانسته های تخصصی و شیوه بکار گیری آنها جهت بهبود و تسریع فعالیت های تخصصی و حرفه ای خود اقدام نمایند. هر فردی با توجه به مشغله، سلیقه و خصوصیات فردی خویش، شیوه ای خاص یا ترکیبی از روشهای آموزشی را می پسندد. پیشرفت تکنولوژی و امکان بکارگیری روشهای متعدد آموزش بصورت کلاسهای تئوری حضوری، جلسات پرسش و پاسخ، کارگاه نرم افزار (حضوری و از راه دور)، کتابهای خود آموز و مرجع، فایلهای آموزشی چند رسانه ای (صدا، تصویر، فیلم، مطلب، ...)، آموزش آنلاین و رفع اشکلال از طریق سایت با استفاده از مطالب و انجمن های آموزشی، پرسش و پاسخ (FAQ)، ارسال تیکت، محاوره آنلاین (Chat)، ... در کنار آموزش و پشتیبانی تلفنی و از راه دور (با استفاده از ابزار ریموت مانند Team Viewer) باعث گردیده تا مقوله آموزش و پشتیبانی به فرآیندی کاملاً تخصصی و علمی و در عین حال جذاب و در حداقل زمان ممکن مبدل شود.