نرم افزار هماهنگ از 9 زیر سیستم تشکیل شده است که بصورت جامع، یکپارچه و متمرکز در یک فایل اجرائی می باشند. با اجرای برنامه، کلیه زیرسیستمها از طریق منوی اصلی نرم افزار در دسترس خواهند بود. امکان ردیابی و پیگیری اطلاعات مرتبط در زیرسیستمهای مختلف در تمامی موارد در نظر گرفته شده است، بعنوان مثال با صدور فاکتور در زیر سیستم فروش، حواله مرتبط با فاکتور مذکور در زیر سیستم انبار و سند مرتبط با آن در زیر سیستم حسابداری صادر شده، که موارد مذکور توسط گزینه های کمکی و بصورت مستقیم از روی فاکتور فروش صادره قابل دسترسی و مشاهده خواهند بود. بهمین منوال اگر برای حواله انبار صادر شده، سند حسابداری استاندارد فروش صادر شود، سند مذکور نیز با استفاده از منوی کمکی از روی حواله مذکور در دسترس خواهد بود. طراحی یکپارچه نرم افزار جامع هماهنگ نهایتاً منجر یه سادگی و سرعت بسیار خوب در دسترسی به اطلاعات در زیر سیستمهای مختلف و کنترل کامل ارتباط فی مابین آنها گردیده است. یکپارچگی نرم افزار هماهنگ قابلیتهای خوب دیگری نیز دارد. بعنوان مثال شرکتی ممکن است در مرحله اول فقط نرم افزارهای حسابداری و خزانه داری را خریداری نموده باشد و پس از مدتی تصمیم به خریداری نرم افزارهای انبار، فروش و خرید داشته باشد. در مرحله دوم خرید، نیاز به انجام هیچگونه تغییری در بانکهای اطلاعاتی موجود یا نصب مجدد برنامه نبوده و فقط با تغییر قفل سخت افزاری منوی نرم افزارهای جدید خریداری شده باز شده و قابل دسترسی خواهند بود.
زیر سیستمهای نرم افزار جامع هماهنگ بشرح زیر می باشند
حسابداری
خزانه داری و کنترل صندوق و بانک و تنخواه گردان
انبارداری و حسابداری انبار
فروش و حسابداری فروش
خرید و سفارشات
پرسنلی و حقوق و دستمزد
اموال و دارائیهای ثابت
کنترل تولید و برنامه ریزی تامین مواد
نامه نگاری
نرم افزار فروشگاههای زنجیره ای و شعب فروش تحت وب